Kvalitetssikring

Kvalitetsforbedring og styring av kvalitet er en av bedriftsledelsens primære oppgaver og således et vesentlig moment i Bergen Group AS sin forretningsmessige idé.

Kvalitetsmålsettingen skal oppnås ved å benytte kvalitetssikringssystemet som et ledelsesverktøy, og på denne måten sikre at den riktige kvalitet planlegges, oppnås, vedlikeholdes og dokumenteres for alle aktiviteter i organisasjonen.

Bergen Group vil oppnå dette med å:

  • Sikre at implementering og oppfølging av kvalitetssikringssystemet er et ledelsesansvar
  • Sørge for at kvalitetstyringen er desentralisert og fungerer på alle plan i bedriften med støtte fra kvalitetsledelsen
  • Skape riktige og tilstrekkelige forutsetninger for å gjøre arbeidet riktig første gang
  • Sikre nødvendig kjennskap til de lover, forskrifter, koder, standarder og regler som samfunnet setter for virksomheten, og sikre at disse kan oppfylles
  • Sikre at ansatte på alle nivåer er kvalifiserte for det arbeidet de er satt til å utføre og at den personen som utfører en oppgave er ansvarlig for at den fastsatte kvalitet oppnås
  • Utføre revisjoner etter oppsatt plan godkjent av adm. dir. Planen oppbevares av kvalitetslederen
  • Sikre at kvalitetssikringssystemet møter de relevante kravene i NS-ISO 9000 og Miljø standard 14001
  • Sikre at Bergen Groups øverste ledelse forplikter seg til å utvikle og videreføre systemet for kvalitetsstyring og kontinuerlig forbedre dets virkning ved å:
  • kommunisere betydningen av at bedriftens organisasjon oppfyller krav fra kunder så vel som krav i lover og forskrifter
  • Etablere kvalitetspolitikken
  • Sørge for at kvalitetsmål er etablert
  • Gjennomføre ledelsens gjennomgang, og sørge for at ressurser er tilgjengelige